Kristian Guttesen

Kristian Guttesen er med i ledelsen af Glostrup Frikirke. Han er færing og ejer af firmaet Optimentor, der beskæftiger sig med kompetenceudvikling og kursusadministration.

Temaet i prædikenen er Guds nåde defineret af Bibelen Umiddelbart tænker forbinder de fleste begrebet "nåde" med overbærenhed og tilgivelse - hvilket også er sandt. Men hvordan kunne f.eks. Paulus tale om nåden, nærmest som en følgesvend "Guds nåde, som har været med mig" (1Kor 15:10) og hvordan kan jeg leve mit daglige liv med den samme erfaring?

Prædiken holdt: 15.01.2023
Type af tale: Prædiken
Samuels afskedstale til folket 1. Sam 12 :
»Frygt ikke, selv om I har gjort dette onde. Nu må I ikke vige fra Herren, men I skal tjene ham af hele jeres hjerte."
Vi ser på, hvordan man kan tjene Herren af hele sit hjerte, når man samtidig må leve med konsekvenserne af sig egen ulydighed.
Prædiken holdt: 02.05.2021
Type af tale: Prædiken

Kristian Guttesen fra Glostrup Frikirke talte til os fra de kendte vers fra Salme 37:4

Nogle kender måske den gamle oversættelse bedre:

Stol paa HERREN og gør det gode, bo i Landet og læg Vind paa Troskab,
da skal du have din Fryd i HERREN, og han skal give dig, hvad dit Hjerte attraar.

Kristian minder os om, hvem den retfærdige er. Og ikke er. Og om, hvordan vi får vore ønsker og længsler til at flugte med Herrens.

Prædiken holdt: 18.11.2018
Type af tale: Prædiken

Kristian Guttesen fra Glostrup Frikirke taler over Den kananæiske kvindes tro ud fra Matthæus 15:21-28.

Hvorfor står der, at "Jesus svarede hende ikke et ord"?

Og hvad viser denne passage om Guds frelsesplan i stor skala, Guds barmhjertighed over for den enkelte, og den "mindst egnede" persons tro?

Hør om denne "uegnede" kvinde, der som den eneste var med til at fortælle en af Jesu lignelser!

 

Prædiken holdt: 24.09.2017
Type af tale: Prædiken

Med udgangspunkt i den kendte beretning fra Joh 4 om den samaritanske kvinde ved brønden taler Kristian Guttesen (fra Glostrup Frikirke) om, hvilke hindringer der kan stå i vejen for os mod at byde Jesus velkommen i vores liv.

I tilgift får vi historien om, hvad det egentlig var, kvinden mente, da hun talte om hvilket bjerg, man skal tilbede Gud fra! Hvad var roden til den dybe splittelse mellem jøder og samaritanere?

Prædiken holdt: 16.03.2014
Type af tale: Prædiken

Kristian er en af lederne i Glostrup Frikirke, og besøger os for at tale om vore afhængighed af Kristus ud fra Ef 5:1-20.

"Vågn op, du som sover, stå op fra de døde, og Kristus vil lyse for dig."

Prædiken holdt: 30.06.2013
Type af tale: Prædiken